Systematic Literature Review: Analisis Penggunaan Teknologi Digital Terhadap Minat Belajar Siswa SMP
Sari
Abstract: Currently, digital technology is developing rapidly. Digital technology is essential in human life, including in supporting students' learning interest. This study aims to examine the impact of digital technology use on junior high school (SMP) students' interest in learning mathematics. This article employs a systematic literature review method, using data sources from various journal articles related to digital technology, interest in learning mathematics, and the influence of digital technology on junior high school students' interest in learning mathematics. The results of this systematic literature review indicate that the use of digital technology increases students’ interest in learning mathematics, particularly at the junior high school level. Therefore, it can be concluded that digital technology has a positive impact on junior high school students’ interest in learning mathematics.
Abstrak: Saat ini, perkembangan teknologi digital sangat pesat. Teknologi digital dibutuhkan dalam kehidupan manusia. Salah satunya untuk mendorong minat belajar siswa. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dampak penggunaan teknologi digital terhadap minat belajar siswa sekolah menengah pertama (SMP) untuk mempelajari matematika. Artikel ini menggunakan metode systematic literature review dengan sumber data dari berbagai artikel dalam jurnal terkait dengan teknologi digital, minat belajar matematika, dan pengaruh teknologi digital terhadap minat belajar matematika siswa SMP. Hasil systematic literature review penelitian ini menunjukkan penggunaan teknologi digital membuat siswa tertarik untuk belajar matematika, khususnya dalam jenjang SMP. Sehingga dapat disimpulkan bahwa teknologi digital berdampak positif terhadap minat belajar matematika siswa SMP.
Key Words:
Digital technology, interest in learning, mathematics
Teks Lengkap:
PDFRefbacks
- Saat ini tidak ada refbacks.