The Effect of Vocabulary and Grammar Mastery on Student’s Ability of Writing Recount Text (Survey at Senior High School in Tangerang District)
Abstract
Keywords
References
Astuti, D. S., Sari, D. S., & Darajat, A. (2017). Profil Penguasaan Kosakata Mahasiswa Ikip PGRI Pontianak Pendidikan Bahasa Inggris. Jurnal Pendidikan Bahasa, 6(1), 105–113. https://doi.org/10.31571/bahasa.v6i1.415
Brown, H. D. (2007). Principles of Language Learning and Teaching. LONGMAN.
Fatah, A. (2018). Pengaruh Penguasaan Tata Bahasa Dan Kosakata Terhadap Kemampuan Menulis Teks Naratif Bahasa Inggris. Journal of English Language Teaching, 01(01), 1–98.
Foley, J., & Thompson, L. (2017). Language Learning: A Lifelong Process. Routledge.
Ginting, D., Marpaung, F., Hassan, M., Yusrah, Y., Rosmen, R., & Dinata, G. (2023). Pelatihan Penulisan Recount Text Siswa Paket C Pusat Kegiatan Belajar Masyarakat (PKBM) Harapan Bunda. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat (JPKM) LPPM STKIP Al Maksum Langkat, 04(01), 1–8. https://jurnal.stkipalmaksum.ac.id/index.php/jpkm
Indrawati, F. (2015). Pengaruh Kemampuan Numerik dan Cara Belajar terhadap Prestasi Belajar Matematika. Formatif, 3(3). https://doi.org/10.30998/formatif.v3i3.126
Machali, I. (2021). Metode Penelitian Kuantitatif Panduan Praktis Merencanakan, Melaksanakan dan Analisis dalam Penelitian Kuantitatif (3rd ed.). Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan Universitas Islam Negeri (UIN) Sunan Kalijaga Yogyakarta. http://tarbiyah.uin-suka.ac.id/
Melalolin, L. M., Hartini, N. M. S. A., & Mahayanti, N. W. S. (2020). Peningkatan Keterampilan Menulis Recount Text Melalui Pendekatan Genre Based. Indonesian Journal of Instruction, 1(1), 29–36. https://doi.org/10.23887/iji.v1i1.27825
Napitupulu, S., & Shinoda, K. (2014). Teaching English as a Foreign Language. Halaman Moeka Publishing
Nurgiyantoro, B. (2016). Penilaian pembelajaran bahasa berbasis kompetensi edisi kedua. https://perpustakaanbadanbahasa.kemdikbud.go.id/slims/index.php?p=show_detail&id=33271&keywords=
Permanasari, D. (2017). Kemampuan Menulis Teks Deskripsi Siswa Kelas VII SMP Negeri 1 Sumber Jaya Lampung Barat. JURNAL PESONA, 3(2). https://doi.org/10.26638/jp.444.2080
Rizkiani, A., & Rifdah, S. N. R. (2022). Pengaruh Media Video Terhadap Kemampuan Menulis Teks Prosedur Siswa Kelas XI SMK Kebon Jeruk. Metamorfosis, 15(1), 45–54. https://doi.org/10.55222/metamorfosis.v15i1.714
Rohilah, & Hardiyana, R. (2018). Pengaruh Penguasaan Kosakata Dan Metode Karyawisata Terhadap Keterampilan Menulis. In Jurnal Membaca Bahasa Dan Sastra Indonesia (Vol. 3, pp. 51–64). MLI cabang UNTIRTA dan HISKI Banten. http://jurnal.untirta.ac.id/index.php/jurnalmembaca
Ruslanudin, N. L. (2023). Pengaruh Kepercayaan Diri Dan Penguasaan Struktur Kalimat Terhadap Keterampilan Menulis Teks Recount Bahasa Inggris Siswa Sekolah Menengah Pertama Swasta Di Kabupaten Bekasi. Jurnal Bintang Pendidikan Indonesia, 1(1), 84–107. https://doi.org/10.55606/jbpi.v1i1.979
Saputra, E. (2016). Model pembelajaran aktif dalam menulis teks eksposisi Bahasa Indonesia. http://repository.uinsu.ac.id/1317/
Saragih, G. (2023). Curriculum Development: Practical Learning Materials. Unindra Press.
Setiawan, D., Sopandi, W., & Hartati, T. (2019). Kemampuan menulis teks eksplanasi dan penguasaan konsep siswa sekolah dasar melalui implementasi model pembelajaran RADEC. Premiere Educandum/Premiere Educandum, 9(2), 130. https://doi.org/10.25273/pe.v9i2.4922
Sudarjat, D., Hidayat, S., & Asmawati, L. (2017). Hubungan Antara Penguasaan Tata Bahasa Dan Kosakata Terhadap Kemampuan Menulis Teks Recount Pada Pembelajaran Bahasa Inggris Di SMP. JTPPm (Jurnal Teknologi Pendidikan Dan Pembelajaran) : Edutech and Intructional Research Journal, 4(2). https://jurnal.untirta.ac.id/index.php/JTPPm/article/download/7679/5193
Tarigan, H. G. (2018). Menulis sebagai suatu keterampilan berbahasa (Edisi Revisi). Angkasa Bandung.
Zulfah, S. (2020). Modul Pembelajaran SMA Bahasa Inggris
DOI: https://doi.org/10.30998/senndika.v2i1.8443
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2025 Dede Zahrotun Nufus Bey, Sunar Abdul Wahid, Irwan Agus

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(Pascasarjana) Universitas Indraprasta PGRI
Kampus A Building 2, 3nd Floor | Jl. Nangka No. 58 C (TB. Simatupang), Kel. Tanjung Barat, Kec. Jagakarsa, Jakarta Selatan 12530, Jakarta, Indonesia.
Tlp. (021) 78835283
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.